7 Mayıs 2008 Çarşamba

***YENİ YORUMLAR VE AB/REFERANDUM KONUSU**

YORUM: 3, From: serdarbolat@superonline.com ab için referandum..
Sayın Sınacı'ya cevap
Date: Sun, 4 May 2008 18:24:29 +0300
Sayın Yurtsever "Hepten AB üyeliğine muhalifim.
Doğrusunun, özel statü de değil, özel ikili anlaşma olduğu kanaatindeyim" sözlerinize katlıyorum. Ancak "özel ikili anlaşma", eşit iki bağımsız devlet arasındaki bir anlaşma gibi olmalı.
Bu anlaşma, Türkiye'nin kanunlarını, yönetmeliklerini kapsamamalı. Sadece ekonomik ilişkilerle sınırlı olmalı.
Yani AB, Türkiye'ye hiçbir şekilde "demokrasi" ihraç etmeye çalışmamalı, Türkiye'nin kendi siyasal sistemini ve kanunlarını özgür bir devlet olarak hiçbir dış baskıya ve denetlemeye maruz kalmadan kendisinin belirlemesi kuralına saygı göstermelidir.
Selam ve saygılarımla Serdar POLAT
YORUM: 4,
sn. bolat,ülkemizin AB üyeliğine karşı olmamla, sebebi ile, özel statü değil ifademle, tamda söylediğinizi kastettiğimi çıkarmanız gerekirdi, diye düşünmekteyim.
özel statü=özel ilişki taraftarı değilim.
tüm dünyayla genel dengeli ekonomik-ticari-diplomatik ilişkiler dışında; AB gibi, ŞİÖ gibi birliklerle "özel ilişkiler" kurulmasında, gerek veya fayda bulunabilir. bağımsız, başı dik, ulusal çıkarlarının ve gücünün bilincinde olan bir Türkiye'nin, bu tür ilişkilere kompleksle, korkakca, çekingen veya ideolojik mülahazalarla yaklaşması beklenmemelidir.*itirazım, sıkça dile referandum isteğine idi. 2 sebeple:1-teknik, usul bakımından yanlıştı. önce karşı taraf AB, kesin tarih ve içeriğiyle bir davette bulunmalıki, halka sorulabilsin. bu evliliği, bu şartlarla, şu tarihte kabul edelim mi.?hükümet, dışişleri niye var.? oabilecek bir dua haline getirsinler de, öyle amin dememizi istesinler.! 2-hayır çıkar önkabuluyla referandum isteği dile getirilmektedir. peki ya, evet çıkarsa.?böyle bir davet olmadan, biz referandum yaptık, evet çıktı, bizi alın diye adamların kapısını tekrar çalmak, mevcut "küçültücü" duruma nasıl bir farklı katkı sağlar.? olası böyle bir sonuç, bu aldatmacanın devamına, türkiye'nin ab kapısına daha sıkı bağlanmasına, ab nin elinin dahada kuvvetlenmesine hizmet etmez mi.?bilmukabele efendim.güzel günler dileğimle.
YORUM: 5, Degerli Arkadaslar,Her ulke ile (bu AB de olabilir) mutekabiliyet esaslari dahilindeandlasmalar yapilip, sulh icinde iliskiler surdurmege kimse karsi olamaz, biz de degiliz.Ote yandan, syn. Yurtsever'in AB ile alakali referandum yapilmagcekincesine de hak vermek gerektigi kanaatini edindim.Cunki, sanmiyoruz bu durumda lakin, ya sandiktan AKP ciktigi gibi, bir de bu referandumda Evet, cikarsa?Selamlar...
YORUM: 6, sn. kartal,hayır öyle değil.
siz-ben-sn. bolat karşı olsakta, taraftar olanlar da var.ilke olarak halkoyuna sunulmasına karşı olamayız. bilakis doğrusu budur.ama sunulmadan önce, hükümetin tarih ve eşit ortaklık şartlarını vs. kesinleştirerek, somut bir davet alması istenmelidir. bu hususlarda-görüşmelerle netlik-uzlaşma sağlanamamış ise, halkoylamasına gerek yoktur.*ki, biliyoruz sağlanamadı. elimize açık tarihli bir bilet ve özel statü tutuşturuldu. ya, önce kesin bir tarih alınarak, akabinde halkoyuna başvurulmalı, yada adeta sömürge ilişkisine dönüşen AB sürecine DERHAL son vermelidir.
YORUM: 7, Sayın Yurtsever
"hükümetin tarih ve eşit ortaklık şartlarını vs. kesinleştirerek, somut bir davet alması istenmelidir."
önerinizi kabul etmem mümkün değildir.
"Türkiye'yi hangi tarihte tam sömürgeliğe kabul edeceksiniz" anlamında bir sorunun ve dileğin "vatana ihanete tam teşebbüs" suçu oluşturacağı açıktır.
"Eşit ortaklık şartları" ne demektir, siz AB hakkında hayal mi görüyorsunuz? Geri kalmış bir ülke emperyalizmin ortağı haline gelebilir mİ?
Önce AB nedir, Türkiye hakkında AB planı nedir, bu hususlarda anlaşalım:
YORUM: 8, sn. bolat, siz bari yapmayınız.usule dair muhalefetim. AB ne karşı olmamla, prensip olarak halkoylamasına taraf olmamı lütfen birbirinden ayırd ediniz. alıntıladığınız ve karşı çıktığınız cümlenin önü nedir?*referandum yapalım diyenler, önce hükümetten şunları istemeliler. *bu istenmeden, referanduma gerek yoktur.*hükümet bunu alamamış ise, derhal bu bu sürece son vermelidir. varsayalım ki, hükümet masaya buyur etse ve ab bu şartları kabul ve davetiye çıkarsa, yinede hükümet kendi başına imza atmamalı, o zaman halk oyuna kesinlikle başvurmalıdır.o takdirde bizede, niçin HAYIR dememiz gerektiğini anlatmak düşer ki, bende sıraladığınız gerekçelerle HAYIR denmesi için çaba harcarım.onurlu üyelikten falan bahsetmiyorum. inşallah bu kez net ifade edebilmişimdir.selam ve saygılarımla.
YORUM: 9, Re: AB referandum..Date: Tue, 6 May 2008 17:12:06 +0300
AB vatanı bölme birliğidir.Üstünde tartışmaya bile gerek yoktur.hele hele referandum söylemleri Emperyalizmi cesaretlendirir.
anlayamıyorum. illaki tartışma mı çıksın isteniyor. birbirimizi anlamamak için özel gayretmi var.?bazı arkadaşlarımız diyor ki, örneğin sn. m.n. sınacı, ab için derhal referandum yapılsın.şimdi, benim-sizin "yoo arkadaş, ab emperyalisttır, refedanduma filan gerek yoktur, yaptırmayız" mı dememiz doğru.?referandum isteyen arkadaşlara tavsiyem, DERHAL ve ÖNCE hükümetten kesin takvim ve eşitlik talep etmeleri, olmuyor ise AB sürecine HEMEN son verilmesinde -bizimle beraber- diretmeleridir. "tarih-eşitlik" falan umurlarında değilse, mevcut durum sürsün, niçin oylama istiyorlar, ne gerek var.?hayır çıkacak umuduyla ise, ..müneccimler mi.? fahri

Hiç yorum yok: